DQ200 kirous, akkumulaattori minkä teit!
DSG vaihteistoihin liittyy monia tarinoita essonbaarista, joista osa pohjautuu ihan tositapahtumiinkin. Yksi näistä on tämä DQ200 vaihteiston kanssa usein mekatroniikan vaihtoon johtava vika.
Monissa Audi, Seat, Skoda sekä Volkswagen malleissa käytetty ns. kuivalla kytkimellä varustettu DSG7 DQ200 omaa tehtaalta suunnitteluvirheen, jonka tuloksena saatat nähdä tyypillisesti P17BF ja P189C perheen vikakoodeja.
Mistä nämä vikakoodit syntyvät?
Tässä vaihteistotyypissä hydraulipumppu tuottaa öljynpainetta, joka johdetaan suodattimen läpi niin kutsuttuun akkumulaattoriin joka tasaa ja ylläpitää painetta järjestelmässä.
Alkuperäisessä rakenteessa seinämät akkumulaattorin pesässä ovat tarpeettoman ohuet, ja alttiit murtumaan ajan mittaan. Tästä syntyvän vuodon myötä järjestelmän paine ei pysy toivotulla tasolla, häiriten vaihteiston toimintaa.
Miten vian voi korjata?
Monessa tapauksessa vika korjataan täydellä mekatroniikan vaihdolla, joka on paitsi kallista, ei myöskään takaa etteikö tämä vika ilmaantuisi riesaksi uudestaankin.
Valikoimistamme löytyvällä korjaussarjalla työ hoituu helpommalla ja luotettavammin. Monissa malleissa voit vaihtaa osan ilman mekatroniikan irroitusta ja tarpeetonta purkamista.
–> DQ200 korjaussarja verkkokaupassa
Rungon vahvemmasta rakenteesta johtuen ei tämä yskä todennäköisesti yllätä enää toistamiseen.
Tuotteen asennus ei vaadi uudelleenohjelmointia tai säätöjä, asennuksen jälkeen järjestelmä toimii jälleen tavalla jolla se on suunniteltu toimimaan ja yksinkertainen vikamuistin tyhjennys tavallisesti riittää.
DSG-7 toimivammaksi ja kestävämmäksi?
Tämän mekaanisen vian ohella, on vaihteiston ohjauspuolella hyvinkin paljon parantamisen varaa jolla loota toimii merkittävästi paremmin, nopeammin, taloudellisemmin sekä kestää varmemmin.
Katso edustamamme TVS Engineering erikoisosaajan infosivu koskien tätä vaihteistotyyppiä:
Tiimimme on kasannut asennuspisteemme kotisivuille pienen infopaketin mistä aiheessa on kyse, siihen pääset tutustumaan tästä:
Write A Comment
Sinun täytyy kirjautua sisään kommentoidaksesi.